Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Obhájci diktátorů v pořadu Máte slovo

Viděli jste ve čtvrtek 10.září pořad Máte slovo s M. Jílkovou? Pokud ne, podívejte se. Stálo to za to. Měl jsem tu čest diskutovat o Zemanově cestě do Číny. Spolu se mnou na straně dobra byli František Laudát a Michael Kocáb.

Stranu zla hájil ředitel zahraničního odboru prezidentské kanceláře Hynek Kmoníček, komunistický poslanec Jiří Valenta a "žena z lidu", soudružka Zdeňka Valvodová. Výhodou tohoto pořadu je, že zde může i "obyčejný člověk" jako já říct jasně svůj názor a zeptat se politiků. Nevýhodou ale je, že obvykle vítězí největší křiklouni, kteří všem skáčou do řeči a obhajují Putina a Zemana. Já jsem nikdy moc nikomu do řeči neskákal, a tak pro mě bylo těžké se to naučit. Zde jsem ale musel skákat do řeči, jinak bych se ke slovu nedostal.

Neřekl jsem zdaleka všechno, co jsem chtěl. Nebylo lehké se dostat ke slovu, ale František Laudát a Michael Kocáb, kteří měli skvělé argumenty, vlastně všechno důležité řekli za mě. Zvolal jsem, že Putin je masový vrah, ale zřejmě mě nebylo dobře slyšet. Jinak se ale diskuse točila samozřejmě hlavně okolo Číny, okolo porušování lidských práv, politických vězňů, masakru na Náměstí Nebeského klidu v roce 1989 a vojenské přehlídky, která se tam letos konala, a které se zúčastnil i Miloš Zeman, po boku mnoha světových diktátorů, mimo jiné Umara Bašíra ze Súdánu, což je usvědčený válečný zločinec, který je odpovědný mimo jiné za hromadné znásilňování v súdánské provincii Dárfúr. Nechyběl tam samozřejmě ani Vladimir Putin, se kterým se Zeman opět sešel a debatoval s ním za zavřenými dveřmi, takže mohli spřádat plány na to, jak Rusko postupně ovládne ČR.

Do studia se mi podařilo dostat i tibetského hosta Tashiho, který sice ještě nemluví česky, ale s překladem přítomného sinologa Martina Kříže všem jasně řekl, že dobře ví, jaký je život v Tibetu, že tam není svoboda, a základní lidská práva jsou omezována. 

Je téměř tradicí, že na straně zla vždy stojí arogantní soudružka, která všem skáče do řeči, byť letos už jsme v tomto pořadu viděli horší osobnosti, než je paní Valvodová. Ta ale neustále zesměšňovala moje argumenty, a chovala se tak, jako by měla vždycky pravdu. Když jsem například řekl, že Karel Schwarzenberg by byl prezidentem pravdy a lásky, tak odvětila, že já bych neměl práci, protože bych zřejmě neměl koho kritizovat.

Jinak byl na straně zla nejaktivnější Hynek Kmoníček, který pokračoval ve své tradiční rétorice, kdy se usmívá jako měsíček na hnoji, a přitom překrucuje fakta tak chytře, že mu na to skočí kdekdo.

Největší nehoráznost zazněla na závěr pořadu, kdy jeden z diváků řekl, že Putin podle něj dělá mírovou politiku. Tomu snad neuvěří ani ten, kdo právě spadne z Marsu.

Nejvtipnější jsou vždy diskusní příspěvky, ať už na facebookové stránce pořadu, nebo na Parlamentních listech. Je tam totiž minimum argumentů, spíše jde o osobní urážky. Ať už studujete, nebo pracujete, ať jste mladí nebo starší, vždy se čtenáři začnou navážet do vašich osobních záležitostí. Pokud studujete, začnou nadávat, že z vás bude budižkničema a váš obor studia je zbytečný. Pokud už pracujete, tak začnou nadávat, že jste zbyteční a neschopní. Pokud jste mladí, tak podle čtenářů nemáte žádné zkušenosti a ničemu nerozumíte. Pokud jste starší, tak vás označí za zombie, která patří do starého železa, a začnou vyjmenovávat, co jste v minulosti pokazili. To je typická rétorika příznivců Zemana a Putina.

Zajímavá otázka je, proč do tohoto pořadu chodí jen studenti humanitních oborů, a ne třeba studenti ČVUT. Brání jim snad někdo? Vždy, když jsem chtěl jít, jsem se do publika dostal, a i když jsem na to dlouho čekal, nakonec jsem se dostal aspoň na chvíli ke slovu. Studenty ČVUT evidentně politika tolik nezajímá, a když ano, mají lepší způsob, jak trávit čtvrteční večer, zvlášť když už je skoro víkend. Pokud vím, i na technických oborech je mnoho studentů, kteří Zemana kritizují, a pokud by se odvážili do tohoto pořadu jít, pak by si zemanovci našli zase jiný způsob na jejich očerňování. Jak praví známé české přísloví, kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. 

Nevím, jestli pořad někoho přesvědčí, aby změnil názor, ale myslím si, že jsme argumentačně převyšovali stranu zla.

Zde se můžete podívat na sestřih mého vystoupení v pořadu: https://www.youtube.com/watch?v=eJ7wcCEyzx4

 

Autor: Šimon Hlinovský | sobota 12.9.2015 21:33 | karma článku: 17,88 | přečteno: 2313x
  • Další články autora

Šimon Hlinovský

Nová kniha Očima mladého aktivisty právě v předprodeji!

Protože už řadu let chodím na mnoho demonstrací, účastním se volebních kampaní nebo televizních debat, rozhodl jsem se napsat knihu a podělit se o své jedinečné zážitky a zkušenosti. Aby ale kniha vyšla, potřebuji Vaši podporu.

6.9.2020 v 16:55 | Karma: 7,56 | Přečteno: 543x | Diskuse| Politika

Šimon Hlinovský

Dilema nerozhodnutých voličů

V minulých prezidentských volbách jsem podporoval Karla Schwarzenberga a měl jsem velkou radost, když postoupil do druhého kola. Nespočítal jsem si ale, kolik má odpůrců. Proto bylo snadné ho pomluvit a zajistit zvolení Zemana.

7.1.2018 v 22:18 | Karma: 15,41 | Přečteno: 1023x | Diskuse| Politika

Šimon Hlinovský

Jak jsme se vydali do Arény Jaromíra Soukupa

2. ledna večer vzbudila Aréna Jaromíra Soukupa na TV Barrandov řadu diskusí na internetu. Už když jsem se o chystaném pořadu dozvěděl, začal jsem zjišťovat, jestli by bylo možné se dostat přímo do studia. To se nakonec nepovedlo.

7.1.2018 v 2:53 | Karma: 42,24 | Přečteno: 12417x | Diskuse| Politika

Šimon Hlinovský

Žabomyší války prezidentských kandidátů

Podle všech předpokladů Miloš Zeman vyhraje první kolo, ale je nereálné, aby získal nadpoloviční většinu. Otázkou je, kdo se mu postaví ve druhém kole. Příznivci ostatních se stále více hádají, ale tím v důsledku posilují Zemana.

30.12.2017 v 16:41 | Karma: 18,79 | Přečteno: 1222x | Diskuse| Politika

Šimon Hlinovský

Zeman se bojí pravdy

Zeman je velký srab, lhář a zbabělec. Jinak si nelze vysvětlit, že nechce chodit do televizních debat s ostatními kandidáty. Bojí se pravdy, protože Zeman neustále lže a překrucuje pravdu. Proto radši mluví na Barrandově.

28.12.2017 v 20:03 | Karma: 25,93 | Přečteno: 1201x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1957x
Vystudoval jsem politologii na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze. Když jsem se po maturitě rozhodoval, koho volit, TOP 09 pro mě byla jasná volba. A protože nechci jen pussivně přihlížet, stal jsem se také členem této strany.

Seznam rubrik